Μειώστε το άγχους του παιδιού για τα τεστ

stressed_out_kid_doing_homework

Tα διαγωνίσματα αποτελούν ίσως τον κυριότερο παράγοντα άγχους σε όλους τους σπουδαστές . Όταν όμως το άγχος ξεπερνάει τα επιτρεπτά επίπεδα τότε οι αρνητικές επιπτώσεις επιβαρύνουν τόσο την υγεία όσο και την ψυχολογία του παιδιού.

Πως μπορεί ο γονέας να γνωρίζει ότι το παιδί αγχώνεται υπερβολικά για τα διαγωνίσματα?

1. Από την προηγούμενη κιόλας ημέρα δεν θέλει να φάει ή έχει διαταραχές στον ύπνο του.

2. Διαμαρτύρεται ότι το πονάει το κεφάλι του και επομένως δεν μπορεί να διαβάσει για το τεστ.

3. Την ώρα της μελέτης φουσκώνει και ξεφουσκώνει, αδυνατώντας να εστιάσει την προσοχή του.

4. Την ημέρα του διαγωνίσματος αρνείται να πάει στο σχολείο ή το φροντιστήριο με τη δικαιολογία ότι είναι άρρωστος ή ότι δεν έχει μελετήσει αρκετά και επομένως δεν θα γράψει καλά.

Πως μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί να χαλαρώσει?

1. Κατ’ αρχήν επιβραβεύστε το για την προσπάθεια που έκανε θυμίζοντας του ότι σημασία έχει η προσπάθεια και όχι μόνο η βαθμολογία.

2. Υπενθυμίστε του άλλα μαθήματα στα οποία είναι καλύτερος. Οτι π.χ. τα μαθηματικά δεν είναι το δυνατό του σημείο αλλά στη γλώσσα είναι πολύ καλύτερος. Δεν μπορούμε να είμαστε άριστοι σε όλα τα μαθήματα.

3. Αναφέρετε φίλους ή συγγενείς η οποίοι δεν ήταν οι καλύτεροι μαθητές , αλλά πέτυχαν πολλά πράγματα στη ζωή τους.

4. Παροτρύνετε το παιδί να διαβάζει σε ώρες που είναι πιο ξεκούραστο και όχι αργά το βράδυ ή μετά από εξαντλητικές δραστηριότητες.

5. Μιλήστε με δάσκαλο και ενημερωθείτε για τη μορφή του τεστ προκειμένου να κάνετε μαζί εξάσκηση : Αν πρόκειται για ερωτήσεις με γραπτές απαντήσεις ή πολλαπλής επιλογής, εξηγήστε στο παιδί ότι δεν χρειάζεται να γράψει όλη τη σελίδα του βιβλίου, αλλά μόνο συγκεκριμένες πληροφορίες καθώς και την διαδικασία της εις άτοπου απαγωγής- να αποκλείει δηλαδή απαντήσεις που θεωρεί λανθασμένες.

6. όσον αφορά το χρόνο διεξαγωγής του διαγωνίσματος , τονίστε του ότι θα πρέπει να είναι συγκεντρωμένος στο χαρτί του και όχι να παρακολουθεί σε ποια ερώτηση βρίσκεται ο διπλανός του.

7. Αν δεν γνωρίζει κάποια απάντηση, ας την παραβλέψει για να επιστρέψει αργότερα και έτσι δεν θα χάσει πολύτιμο χρόνο. Τι νόημα έχει να απαντήσει σε μία ερώτηση αν χάσει άλλες 5?

8. Αν δεν γνωρίζει κάποια απάντηση, δεν ήρθε και η καταστροφή του κόσμου! Η βαθμολογία δεν εξαρτάται από μόνο μία ερώτηση αλλά από τη συνολική εικόνα του τεστ.

9. Όταν αγχωνόμαστε ξεχνάμε πληροφορίες! Άρα σκεφτόμαστε ότι πρόκειται μόνο για ένα τεστ και αν δεν πάμε καλά θα ακολουθήσουν και άλλα και θα έχουμε την ευκαιρία να βελτιώσουμε το βαθμό μας.


Τι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να κάνουν οι γονείς?

1. Πολλοί γονείς , ακούσια, μεταφέρουν άγχος στα παιδιά υπενθυμίζοντας τους συνέχεια το αυριανό διαγώνισμα! Κάτι τέτοιο όμως μεταφράζεται στο μυαλό των παιδιών ως ένα πολύ σημαντικό γεγονός που αν δεν τα καταφέρουν θα θεωρηθούν αποτυχημένα.

2. Μην χρησιμοποιείτε επικριτικές και απειλητικές εκφράσεις του τύπου «αν δεν γράψεις καλά θα σε τιμωρήσω» πριν την ημέρα του διαγωνίσματος. Ανταυτού παροτρύνετε το παιδί να διαβάσει ή να κάνει επανάληψη τάζοντας του μια μικρή επιβράβευση σε περίπτωση που γράψει καλά. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να προσέρχονται την ώρα του διαγωνίσματος με ήρεμη ψυχολογία , γιατί έτσι θα μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα, και όχι να σκέφτονται την τιμωρία που θα τους επιβληθεί σε περίπτωση αποτυχίας.

3. Μη συγκρίνετε το παιδί με τα αδέρφια του ή με τους φίλους του. Δημιουργείτε αρνητικό και ανταγωνιστικό κλίμα στη μεταξύ τους σχέση που θα οδηγήσει σε μελλοντική ρήξη. Το κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα με δικές του αδυναμίες και δυνατότητες.

4. Μην τιμωρείτε αυστηρά ένα παιδί που δεν κατάφερε να γράψει καλά σε ένα τεστ! Τα τεστ του σχολείου και του φροντιστηρίου δεν είναι η αρχή και το τέλος του κόσμου !

Το άγχος πρέπει να υπάρχει στη ζωή ενός μαθητή και να λειτουργεί δημιουργικά, πως δηλαδή θα μπορέσει να γίνει καλύτερος. Όταν εξελίσσεται αρνητικά , με ψυχοσωματικές διαταραχές και κρίσεις πανικού με ξεσπάσματα και κλάματα, καλό θα ήταν να βρεθείτε δίπλα στο παιδί και να το στηρίξετε ή ακόμα να απευθυνθείτε σε κάποιο ειδικό.

Κέντρο ξένων γλωσσών #1

Κέντρο ξένων γλωσσών #2

Επικοινωνία

Το όνομα σας (απαραίτητο):

E-mail (απαραίτητο):

Τηλ. επικοινωνίας (σας):

Το μήνυμα σας:

Facebook