ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ?
Είναι κυρίως η αδυναμία του παιδιού να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σχολείου.
Χωρίς απαραίτητα να υπάρχει κάποια ψυχοκινητική ή νοητική καθυστέρηση!
ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ
Οι δυσκολίες είναι πολύ σοβαρότερες από αυτές που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα παιδιά της ίδιας ηλικίας.
Οι δυσκολίες είναι παρούσες σε δύο ή περισσότερα πλαίσια.
ΑΙΤΙΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
- λειτουργικες
- ψυχολογικες
- εκπαιδευτικες
- περιβαντολλογικες
- κληρονομικες
- κοινωνικοοικονομικες
- νευρολογικες- βιολογικες
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ(ΔΥΣΛΕΞΙΑ)
- Καθρεφτισμοί (π.χ. διαβάζει “3” αντί για “ε”, “φ” αντί για “ψ”)
- Αντιμεταθέσεις (π.χ. διαβάζει “αγρός” αντί για “αργός”, “να” αντί για “αν”)
- Αναστροφές (π.χ. διαβάζει “μ” αντί για “η”)
- Παραλείψεις (π.χ. διαβάζει “πέρα” αντί για “πέτρα”)
- Δυσκολίες στην ανάγνωση και προφορά πολυσύλλαβων και ασυνήθιστων λέξεων
- Ελλιπής κατανόηση του κειμένου
- Συγχέει την ορολογία των μαθηματικών πχ. συν, πλην, επι.
- Δυσκολεύεται στην επίλυση προβλημάτων.
- Μπερδεύει αριθμούς που μοιάζουν μεταξύ τους οπτικά πχ. 3,5.
- Μπορεί να ξεχάσει ποια πράξη κάνει ή να συνεχίσει με άλλη πράξη.
- Εμφανίζει καθρεφτική γραφή στους αριθμούς πχ. 3, ε.
- Δυσκολεύεται ιδιαίτερα στους μηχανισμούς των πράξεων/να ακολουθήσει βήματα.
- Δεν θυμάται την προπαίδεια.
- Παραλείπει, προσθέτει, αντικαθιστά γράμματα ή λέξεις είτε στην αντιγραφή, είτε στην καθ’υπαγόρευση ή ελεύθερη γραφή.
- Κάνει καθρεφτική γραφή (π.χ. “3” αντί για “ε”).
- Δυσκολίες στην αντιστοιχία συμβόλων και ήχων.
- Χρησιμοποιεί κεφαλαία γράμματα ανάμεσα σε μικρά (π.χ. ποΡτα).
- Δυσκολεύεται να διακρίνει τα βασικά μέρη του λόγου (ουσιαστικό – ρήμα – επίθετο).
- Δυσκολεύεται στην τήρηση της δομής της πρότασης (υποκείμενο – ρήμα – αντικείμενο).
- Δεν βάζει σημεία στίξης.
- Χρησιμοποιεί περιορισμένο λεξιλόγιο.
- Έχει άσχημο γραφικό χαρακτήρα.